Alles valt op zijn plaats

 Alles van de afgelopen jaren valt nu helemaal op zijn plaats. Ik krijg nu zoveel meer inzicht in jouw karakter, jouw denkwijze en de redenen waarom je op een bepaald moment op een bepaalde manier reageerde. Had ik dit allemaal maar in het begin van onze relatie geweten, toen had ik nog makkelijk mijn spullen kunnen pakken en vertrekken. Alles van de afgelopen jaren passeert nu de revue en steeds weer denk ik dan: oké, nu begrijp ik  waarom je toen zo reageerde.
Heeft dan nooit iemand van je vrienden of onze families geweten of vermoedt dat je narcistisch bent? Ik denk dat je je rol zo goed gespeeld hebt dat inderdaad niemand het vermoeden kon hebben, al wisten ze wel dat je op sommige momenten extreem raar reageerde. Dat er een  steekje los zat wist iedereen maar dat wil niet zeggen dat je narcistisch bent. De stempel "narcist" werd 30 jaar geleden ook amper op iemand gedrukt, de laatste jaren wordt er steeds meer over gesproken. Je was egoïstisch, dom en dominant maar ik had eerder nooit van NPS gehoord.
Zoals je me soms aan keek, met een nietszeggende blik waar ik bijna bang van werd. Ik zei dan vaak tegen je: „kijk niet zo." Ik had er altijd een vreemd onderbuikgevoel bij, het was alsof je dwars door me heen keek. Ik had het toen al moeten weten maar het kwartje viel vele jaren later pas. 
Wat ben ik blij dat ik het nu weet, dat ik weet dat je alleen op zoek bent naar macht, geld en aandacht, dat van haar kreeg en van mij niet meer. Het heeft niks met liefde te maken, ja liefde voor jezelf, dat heb je in overvloed maar voor haar heb je net zo weinig liefde als dat je voor mij  had. Dat maakt het voor mij draagbaar en ik weet dat er een tijd komt dat ik jou uit lach, omdat ik weet dat zij ooit te maken krijgt met je egoïsme, agressie, impulsiviteit, kinderlijke gedrag, criminaliteit, leugens en bedrog. Ook weet ik dat niemand dat accepteert zoals ik gedaan heb. Ooit kom je weer op straat te staan en ik zal er dan niet voor je zijn om je op te vangen, die tijd is voorbij.

Gelukkig heb ik onze zoon tekst en uitleg gegeven over jou karakter en is hij zo nuchter en slim dat hij niet meer in jouw geintjes trapt omdat hij precies weet hoe je bent. Dat was wel het minste wat ik kon doen, niet om tussen jullie te komen want hij ziet je als zijn vader, maar wel om hem tegen jou te beschermen.

Het laatste half jaar dat we samen waren wilde je me overal mee naar toe hebben. Bezoekjes bij je saunavrienden, naar de sauna, waar je ook heen ging je vroeg me steeds mee. Dit deed je alleen om je saunavrienden er van te overtuigen dat je niets met die del had en om ze te laten weten dat ik er weer eens geen zin in had wanneer ik niet mee wilde. Zo'n vooropgezet plan, zo ontzettend sneaky en ja, dat is wie je bent. 

De laatste weken krijg ik steeds vaker van mensen om me heen te horen dat ik er goed uit zie. Ik zeg dan dat ik me ook heel goed voel. Heb je het zo zwaar gehad dan tijdens jullie relatie, wordt daaropvolgend gevraagd. Mijn antwoord is dan nee, dat valt best mee. Dat is ook gemeend, ik had het niet echt zwaar omdat ik geleerd heb mezelf weg te cijferen, mijn eigen leven te lijden, mijn emoties op te kroppen en alles alleen te doen. 
Toch ziet iedereen dat het nu goed met me gaat, dat ik rust heb en me goed kan redden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist