Onbegrijpelijk

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.


Voor iedereen die mijn blog leest en mij be-,of veroordeeld kan ik alle begrip opbrengen. Maar geloof me, je weet niet wat het is wanneer je het niet zelf meegemaakt hebt. Een relatie met een narcist is een gevangenschap waar  je niet uit kunt ontsnappen. Degenen die er zelf ingezeten hebben zullen het begrijpen maar een buitenstaander, zelfs vrienden en familie van het slachtoffer begrijpen niet hoe het is. Mijn ex-schoonmoeder is de enige die hem kent zoals ik hem ken. Zij steunt me, maar van mijn familie hoef ik geen steun te verwachten, ze begrijpen het gewoon niet of willen het niet zien, ze denken  dat ik overdrijf, dat het allemaal niet zo erg was, dat ik het dramatiseer.
Van alle kanten krijg je onbegrip. Alleen slachtoffers van narcistisch misbruik zullen het gevoel van onmacht kennen, dat merk ik ook aan de reacties die ik van hen krijg. Ze hebben gevoeld wat ik gevoeld heb, ze begrijpen en herkennen de situaties. Vele situaties heb ik achterwege gelaten, die zijn te erg om te beschrijven, de schaamte zit te diep en ik weet dat ze voor buitenstaanders helemáál niet te geloven zijn.
De reden dat ik een blog bijgehouden heb is voor mezelf en andere slachtoffers. Om mijn emoties er uit te kunnen gooien en andere slachtoffers te laten inzien dat ze niet alleen staan in hun strijd.
Ik begrijp dat het allemaal niet te bevatten is, ik heb er zelf nog steeds moeite mee, ik zou ook nu nog in zijn leugens trappen als ik niet beter wist. 

Reacties

  1. Daar heb ik alle begrip voor ik heb het meegemaakt ttz. mijn broer en geloof het was een hel voor hem ,maar nu heb ik ondervonden dat mijn zoon ook in zo een hel zit hij wil alleen in haar geloven ongelooflijk alles is hij al verloren ook zijn eigen karakter zit er in gevangen die vrouw is een meester in het kwaad ze gebruikt zelfs zijn broer om ons ouders te kwetsen hopelijk geraakt hij er nog uit maar wil het voorlopig niet herkennen familie vrienden en veel geld ze maakt vele schulden hoe dat eindigt is waarschijnlijk heel erg

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist