Doorzichtig

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.


Mijn vrije woensdagmiddag is heilig. Mijn zoon heeft dan zijn wekelijkse vrije dag en ik ben dan vroeg thuis. Ik bak dan voor de lunch broodjes af waarna we die samen gezellig opeten. Even tijd voor elkaar. Even bijkletsen en gewoon in alle rust relaxen.
We gingen net zitten toen er op de voordeur geklopt werd. Aan de manier van kloppen hoorde ik dat het mijn nex was dus ik zei tegen mijn zoon dat hij de deur maar open moest doen. Wie is dat dan vroeg hij. Ik zei dat het zijn verwekker was. Wat die hier nu ineens moest! Ik had hem al een jaar niet meer gezien maar december is wel de maand waarop hij vorig jaar ook zo maar aan kwam waaien. 
,,Wat doe jij hier nou weer?", hoorde ik mijn zoon vragen waarop nex zei dat hij zijn zoon kwam bezoeken. Waarschijnlijk heeft hij gedacht dat ik niet thuis was. Mijn zoon gaf hem koffie en nex sprak over koetjes en kalfjes terwijl ik verveeld op mijn telefoon mijn berichten en het nieuws doornam. 
En ja hoor, ineens, zo maar uit het niets zei nex dat de remmen van zijn auto niet goed waren. Hoppa! Dat was dus de reden voor zijn bezoek, precies hetzelfde als vorig jaar om deze tijd. Het is tijd voor de APK keuring en nex wil zijn zoon weer voor het karretje spannen om de auto goedkoop door de keuring te krijgen. Hoe doorzichtig weer. 
Nadat hij zijn koffie op had vertrok hij weer maar wenste me
deze keer geen fijne kerstdagen dus dat geeft mij het gevoel dat hij zich nog eens laat zien voor de feestdagen.
Ik heb het idee dat het niet zo lekker loopt tussen hem en zijn del en mijn zoon bevestigde dat. Yessss! KARMA!
Een half uur later zag ik de foto's hangen van mijn ex-schoonouders. Ja, die hangen bij mij nog  in de woonkamer en daar zal nex, die geen contact meer heeft met zijn familie niet blij mee geweest zijn.


Reacties

Populaire posts van deze blog

En ja hoor!!!

Einde verhaal.

Eigenschappen narcist