Jaarafsluiting

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.



Nog een week te gaan en dan is het weer kerstmis.
Wat heb ik er zin in. Ik heb al vaker geschreven dat ik er in de jaren met mijn ex een hekel aan had en nu geniet ik er met volle teugen van. 
In mijn vorige baan waren de laatste weken van het jaar ook de drukste. Daarnaast moest ik zorgen dat alle boodschappen in huis kwamen en dat ik alles op orde had voor de kerstdagen omdat ik er altijd alleen voor stond. Nu sta ik er ook alleen voor maar nu ben ik ook alleen en heb ik geen man die van alles verwacht en er zelf niets voor doet.
In plaats van dat deze laatste weken de drukste zijn ben ik nu de week voor en na kerst lekker vrij. Ik kan rustig aan doen, geen stress, heb mijn huis al schoon en maak me nergens druk om. 
Over een paar dagen ga ik de kerstboodschappen doen zodat ik dat niet in de laatste dagen meer hoef te doen en ik geniet er nu al van. Geen gekte op mijn werk, geen gekte thuis, gewoon rustig aan en uitgerust de kerst in. 
Kerstavond ben ik alleen, eerste kerstdag komt mijn familie en tweede kerstdag weer lekker alleen waar  ik ook van geniet.
Mijn promotie is binnen, vanaf januari sta ik weer een stapje hoger op de ladder. Ik ben weer wat meer uit mijn comfortzone gestapt. Voorheen ging ik voor zekerheid en veiligheid, tegenwoordig durf ik steeds weer verder te gaan. Ik zie wel hoe het uitpakt. 
Het vertrouwen wat mijn leidinggevende in mij heeft heb ik zelf nog niet maar ik vertrouw op hem dus dat moet genoeg zijn. En natuurlijk kan ik altijd op hem terug vallen wat voor mij een grote geruststelling is.
Ik ga genieten de komende weken en wat 2024 me brengt is weer een verrassing.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist