Judas

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.

De afgelopen weken heb ik samen met mijn zoon de serie "Judas"gekeken. Wat een herkenning en overeenkomsten. Mijn zoon moest steeds lachen om bepaalde situaties omdat hij daar het gedrag van zijn vader in herkende. Precies hetzelfde fucking gedrag. De manipulaties, het intimideren, dreigen en bedreigen, allemaal zo herkenbaar. Mijn ex zal niet met voorbedachte rade iemand (laten) vermoorden maar tijdens een woede- aanval is hij daar zeker toe in staat. Dan gaat het licht uit en ontsteekt zijn lont. Ik heb hem meerdere keren moeten tegenhouden omdat hij volledig door het lint ging. Helaas werkte dat averechts want dat hield in dat ik niet achter hem stond. Compleet van de wereld was hij dan waarna het allemaal mijn schuld was dat hij zo explodeerde. Deze aanvallen kwamen altijd zo uit de lucht vallen, er hoefde bij wijze van spreken maar iemand naar hem te kijken. Ik zag hem dan eerst spierwit worden waarna zijn gezicht vuurrood werd. De schaamte die ik altijd voelde door zijn kinderlijke gedrag en woede zorgde er voor dat ik nergens meer met hem heen durfde. 
Eerder heb ik al geschreven dat mijn ex hetzelfde gedrag vertoonde als Willem Holleeder maar door het kijken van de serie  herkent mijn zoon het ook. Weer bevestiging voor mij want die heb ik in onzekere periodes toch weer nodig. Ik weet dat mijn ex zo is maar toch komen er nog wel eens twijfels opzetten. Die twijfels komen voornamelijk voort uit het niet te bevatten feit dat er mensen bestaan zoals hij. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist