Alles is voor "Bassie

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.

De afgelopen weken zijn heel zwaar geweest. Veel gewerkt, weinig rust en vanaf de paasdagen doet mijn hele lijf pijn. Iedere avond lag ik rond tien uur in bed en 's ochtends wanneer de wekker af liep had ik nog het gevoel niet uitgerust te zijn. Ik heb me de afgelopen twee weken door mijn werkzaamheden heen gesleept, beseffend dat ik eerst eens goed moest rusten voordat ik thuis de boel op orde probeer te krijgen. Alles heb ik bijgehouden maar eens een flinke poetsbeurt is nodig voor mijn gevoel.
Veel complimenten gehad van de mensen om me heen omdat ze vonden dat ik er veel gelukkiger uit zie dan ik ooit gedaan heb. Dit kreeg ik zelfs te horen van een vrouw die ik oppervlakkig ken en dat doet me goed. Ik heb alle rust nu zelfs wanneer ik ruim vijftig uur in een week werk. Ik heb de financiën om gezond te eten, twee keer in de week ga ik bij de groenteboer een hele tas fruit halen en daar geniet ik volop van. De komende weken doe ik het rustiger aan en begin ik met het onderhouden van mijn sociale contacten wat er het laatste half jaar ook bij ingeschoten is. Er staan ook nog verschillende uitjes, verplichtingen en personeelsavonden op de planning maar daar omheen eerst even bijkomen.
Nu eerst een weekend helemaal niets moeten. Ik zit nog lekker in mijn huispak, ga zo even onder de zonnehemel, douchen en dan een beetje aanrommelen. Genieten noem ik dat. Ik kan er zo van genieten om weekend te hebben. Twee hele dagen doen wat ik wil, gewoon omdat het kan! Geen gezeur meer in huis, geen man die continu de aandacht opeist. Geen negativiteit, alleen genieten. Het brengt me in gedachten weer terug naar mijn ex die altijd weekend heeft. Iedere dag hetzelfde, uitslapen, opstaan, koffie zetten, zitten, marktplaats afstruinen, douchen, marktplaats afstruinen, gamen, marktplaats afstruinen, eten, gamen, marktplaats afstruinen, wachten totdat zijn del klaar is met werken, aandacht opeisen, eten, nieuws kijken, koffiedrinken, tv kijken, marktplaats afstruinen enz. Wat een hel! Dag in dag uit hetzelfde. Voor haar is het een nog grotere hel Opstaan, werken voor een lambal, eten koken, eten, opruimen, even zitten, de lambal aandacht geven en naar bed. De hele dag in één huis met iemand die niets doet, waar je voor moet werken en die alleen van je profiteert. Wat ben ik dan een gelukkig mens, ik werk voor mezelf, ik heb sociale contacten, ik eet wat ik wil en wanneer ik het wil, ik heb de tv voor mezelf, ik ga naar bed wanneer ik wil zonder dat er iemand zegt: ,,nu al ?"omdat diegene zelf de hele dag zit of ligt. Ik kan werken, ik wil werken, ik werk me soms kapot maar ik heb een heerlijk leven zonder hem. Alles is voor Bassie zei ik altijd sarcastisch  tegen mijn ex wanneer hij weer wat duurs kocht voor zichzelf. Nu zeg ik "alles is voor Bassie" maar nu ben ik Bassie. Het is het allemaal waard en als ik dan van zoonlief hoor dat hij vorige week met zijn vader naar de bioscoop ging en zijn vader in trainingsbroek en hemd liep ben ik zo blij dat ik die schaamte niet meer hoef te dragen. Ja ik ben echt een gelukkig mens.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist