Voorspelbaar

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.

De verjaardag van onze zoon. Hij wilde die dag altijd pizza eten dus dat werd een traditie. Tot het moment dat mijn ex bij ons wegging. Die vieze manipulatieve narcist wil nu ieder jaar met onze zoon uit eten en daarna naar de film.. Waarom zou hij dat doen? Natuurlijk omdat hij denkt dat hij mij daarmee kan kwetsen. Onze zoon de hele avond bij mij weghouden en zelf opeisen. Ik moet er heel eerlijk bij zeggen dat we zijn verjaardag altijd in het weekend vieren maar daar gaat het niet om. Het gaat om de achterliggende gedachte. Dit jaar weer precies hetzelfde, ik zeg er niets over tegen mijn zoon want het blijft natuurlijk zijn vader en het is voor hem een leuke verjaardag (neem ik aan). 
Om vijf uur werd zoonlief opgehaald, om 6 uur waren ze volgegeten en om negen uur zou de film beginnen. Drama. Mijn ex bracht mijn zoon tussendoor naar huis en zou naar zijn sauna vriend gaan had hij gezegd al vraag ik me af of hij daar nog welkom is maar dat terzijde. Zijn moeder heeft me al verschillende keren gezegd dat ik hem niet meer binnen moest laten waarop ik zei dat hij wel de "vader" van mijn zoon is. Mijn ex-schoonmoeder was het daar absoluut niet mee eens. Je zoon is volwassen en heeft een auto dus ze kunnen overal afspreken. ,,Laat hem alsjeblieft niet meer binnen, smeekte ze me. Dat geeft je weer de kans om hem terug te nemen wanneer het hem uitkomt. " Nee moeders, echt, never nooit niet. Waarschijnlijk heeft ze tegen hem ook gezegd dat hij bij mij weg moet blijven want hij blijft netjes voor de deur wachten.
Maar goed, mijn zoon kwam thuis met het verhaal dat zijn "vader" een portemonnee met inhoud gevonden had. Bij mij gaan dan alle alarmbellen rinkelen. Ik vertelde mijn zoon dat wanneer zijn "vader" zegt dat hij iets gevonden heeft mijn zoon er van uit kan gaan dat zijn "vader" het zelf gestolen heeft. Volgens zoonlief gevonden in het winkelcentrum en er zat behoorlijk wat buitenlands cash in. Wanneer mijn ex het omgewisseld had kreeg mijn zoon ook de helft dus ik waarschuwde mijn zoon al dat hij er vanuit moest gaan dat het niets waard was want als het echt veel waard was zou ex het nooit afgeven, ook niet aan zijn zoon. Daarbij zei ik tegen mijn zoon dat  hij dat geld niet eens moest willen. Dat geld is van iemand anders en niemand heeft het recht dat voor zichzelf te houden. Wanneer je zo iets vind doe je daar toch melding van en probeer je de rechtmatige  eigenaar te achterhalen.
De volgende dag zal ex vroeg op geweest zijn. Vol spanning als een kind wat op sinterklaas wacht wilde hij natuurlijk zo snel mogelijk naar een bank om de waarde te achterhalen. Bij thuiskomst van mijn werk vertelde mijn zoon dat het geld inderdaad niet veel waarde had (verrassend) en het ergste van het hele verhaal komt nog. Mijn ex, de held, plaatste een advertentie dat hij een portemonnee met pasjes en geld gevonden had op de parkeerplaats van een recreatiegebied. Tjakka, hebbes, betrapt! Mijn  hebberige, leugenachtige, grijpgrage, criminele, interessante ex was dus gewoon een paar uurtjes wezen struinen op een recreatiegebied. Tassen nazoeken of auto's openbreken om  mensen hun spullen afhandig te maken. Daarna de eerlijke vinder willen spelen, de goedheid zelve door een advertentie te zetten alsof hij dat eerlijk gevonden had. Ik heb mijn zoon meteen de advertentie laten zien mocht hij aan mijn uitleg twijfelen. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist