Vakantie plannen

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.

Mijn voorspelbare ex had weer iets nodig van zijn zoon. Ex wil 17 dagen met vakantie maar had iemand nodig om voor zijn vogeltjes te zorgen. Twee dwergpapengaaien heeft hij. Of mijn zoon daar voor wilde zorgen wanneer hij met de del op vakantie was. Mijn zoon kon niet meteen antwoord geven en zei er over na te denken. Hij wilde zijn "vader" niet voor het hoofd stoten wat heel begrijpelijk is. Ik heb hem dus even geholpen met een keus te maken. 
,, Als jij dat wil doen voor je "vader" dan moet je dat zelf  weten maar die vogels komen hier niet binnen. Je kunt ze voor mijn part in de schuur zetten maar ik hoef die krijsende stofnesten hier niet te hebben. 
Vroeger kwam mijn ex ook eens met twee van die krengen thuis. De hele dag hoorde je ze niet maar zo gauw 's avonds de televisie aan ging begon het gekrijs. Ik pakte dan de kooi, zette hem in de gang, trok het tafelkleed van tafel en gooide het over die krengen heen in de hoop dat ze dan stil waren.
Toen mijn zoon er later bij hem op terug kwam zei mijn zoon tegen hem dat ik het niet wilde hebben. Ja, dat was voor hem de makkelijkste manier en hij hoefde daar geen schuldgevoel aan over te houden. Goed gedaan zoon! Ik voel me daar niet schuldig over en dat hoeft mijn zoon ook niet te doen. 
Ex heeft nooit iets voor ons gedaan en verwacht nu dat wij voor hem klaar staan. Ik zou het nooit gevraagd hebben, ik zou me niet laten kennen. Haha, nu moet hij toch een andere oplossing zoeken. Boontje komt om zijn loontje! Neem ze lekker mee.
En wat denk je waar meneer naar toe gaat op vakantie? Toen mijn zoon het mij vroeg wist ik het al, ik had het vorig jaar al verwacht. Naar ons favoriete vakantieland, hij gaat de reis maken die ik het allereerste jaar dat we daarheen gingen uitgestippeld had. Zo doorzichtig. Wedden dat hij nu alles gaat bekijken wat hij toen met ons niet wilde omdat het niet zijn idee was. Nu zal hij haar zo gemanipuleerd hebben dat ze mee gaat in zijn vakantiewensen en hij zal doen alsof hij het zo bedacht heeft of hij zegt nu dat ze dat gaan doen omdat zij het zo bedacht heeft maar hij volgt geen ideeën van anderen. Nee, hij doet alleen wat hij wil, wat hij bedenkt en als ze eenmaal onderweg zijn trekt hij zijn eigen plan. Of.... wanneer hij denkt dat er iets tegenover staat waar hij belang bij heeft zal hij er in mee gaan. Lafaard! Ik hoop echt dat ze hem leert kennen wanneer ze ruim twee weken met elkaar op moeten trekken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist