Geen hulp te verwachten

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.

Het nieuwe jaar zijn we goed in gegaan. Mijn zoon heeft de afgelopen week het huurcontract getekend voor zijn eigen appartementje. Vandaag zijn we gaan klussen. 
Zijn verwekker zei nadat hij het nieuws van mijn zoon hoorde dat hij wel een keer zou komen kijken. WTF, als vader zijnde bied je toch aan om te komen helpen. Wat een loser! Natuurlijk weet ik als geen ander dat hij niets kan maar het gaat om het principe.
Terwijl wij aan het schilderen waren appte mijn nex naar mijn zoon of hij in zijn appartement was. Mijn zoon bevestigde dat en zei dat hij met mij aan het schilderen was. Nex zei dat hij even kwam kijken. Een half uur later kwam hij aan in zijn tokkiepak, ging meteen koffie zetten, vroeg of ik ook koffie wilde en ging op zijn gemak koffie staan drinken terwijl ik hem negeerde en door ging met schilderen. Overal bemoeide hij zich mee. Tegen zoonlief zei hij alleen maar: ,,je moet dit, je moet dat, ik ken wel iemand, ik weet wel waar", al zijn interessante uitspraken kwamen weer naar boven maar iets doen, nee. Natuurlijk hebben wij zijn hulp, beter gezegd zijn gepruts niet nodig maar dat is toch geen vader.
Ik ging lekker door met mijn werk en moest stiekem lachen om de dingen die hij allemaal dacht te weten. Na een uur droop meneer weer af. Nee hulp hoef je van hem niet te verwachten, hij is echt te lui en te dom om te werken.
Helaas weet ik nu al dat hij vaak bij zoonlief op bezoek zal komen wanneer hij daar eenmaal woont. Dat is in ieder geval weer een adresje waar nex terecht kan wanneer hij zich verveelt of even genoeg van zijn del heeft.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist