Een update

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.


En dan heb ik ineens een heel nieuw leven.
Nex heb ik niet meer gezien, zoon is gesetteld en ik heb een nieuwe baan. 
Mijn vertrouwen en eigenwaarde heb ik eindelijk na al die jaren gevonden. Ik had het lef mijn oude baan op te zeggen nadat ik een nieuwe baan met een hogere functie aangeboden kreeg. Ik ben 's morgens vroeg op mijn vorige baas afgestapt en heb hem verteld dat ik een nieuwe baan had en daarom ontslag nam. Dat had hij niet zien aankomen en schrok er behoorlijk van. Ik vertelde hem dat ik nu eindelijk eens voor mezelf ging kiezen waar hij wel begrip voor had maar waardoor de grond onder zijn voeten vandaan zakte. Hoe moest hij nu verder?
Om eerlijk te zijn kon het me niet zo veel schelen, zijn probleem. Mijn geluk ging nu eens voor.
Het vertrouwen wat ik nu in mezelf heb en mijn eigenwaarde heb ik dankzij mijn nieuwe baas en collega's op kunnen bouwen. Het vertrouwen wat ze in mij hadden deed mij groeien al vinden ze op mijn werk dat ik er zelf voor gewerkt heb en het aan mezelf te danken heb. 
Dat stukje waardering wat ik in mijn vorige baan gemist heb krijg ik in mijn nieuwe baan dagelijks te horen. Hoe ik gegroeid ben in een korte tijd, dat ze zo blij zijn met me, dat zijn de dingen die me laten groeien. Het is een win-win situatie en ik ben daar zo gelukkig. Nooit heeft iemand tegen me gezegd blij met me te zijn, nooit heb ik enige waardering gehad en nu zeggen zo veel mensen dat ze blij met me zijn. Ja, daar groei ik van. 
Vriendinnen, buren en oud collega's zeiden dat ik dat eindelijk eens verdiend had na al die jaren bikkelen en ja, dat is waar ik nu ook in geloof. 
Van mijn familie zal ik zoiets nooit horen. Ja, van mijn zoon maar van mijn broers en zussen nooit. Nee, dat blijft een hoge muur tussen ons en dat vind ik nog steeds prima. Wat heb je aan familie? Ik heb liever te doen met mijn vriendinnen, buren en collega's. Die maken een groot deel uit van mijn leven en mijn familie alleen wanneer het hen uitkomt. So be it.
Zoals ik altijd zeg: Het zal wel ergens goed voor zijn. 
Het komt toch zoals het komen moet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist