Bijna vijf jaar verder

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.

Wat ben ik gelukkig!!!

Mijn tweede thuis is mijn werk. De energie die ik daar uit haal, de energie die ik daar kwijt kan, de energie die ik tijdens het leven met mijn nex volledig kwijt was geeft me nu alle voldoening die ik nodig heb. Inmiddels heb ik een hogere functie, een mooi inkomen en leef op mijn manier.
Ik voel me helemaal thuis op mijn werkplek. Soms is het zwaar, heb ik nog even het gevoel dat het te veel gevraagd is van me maar dan krijg ik weer een gemixte shot respect, waardering, liefde en alles wat ik nodig heb en dan groei ik weer. Nooit geweten dat ik me zo op mijn plek kon voelen op mijn werk. 
Zonnetje, topwijffie en schatje zijn benamingen die ik  regelmatig te horen krijg van collega's. Voor de één grensoverschrijdend voor mij een compliment. Iets wat nog nooit tegen me gezegd is door mensen die het ook menen.
Mijn kind is gesetteld, woont samen met een hele lieve partner en is dolgelukkig. Meer heb ik niet te wensen.
Ik geniet van mijn single leven en denk niet dat ik daar ooit nog een man in laat komen. Zeg nooit "nooit" maar ik kan me niet voorstellen dat ik het mooie leven wat ik nu leid ga delen met iemand. 

Hoe zou die del zich nu voelen? Zou ze al spijt hebben van haar keus? Werken voor iemand die daar zelf te lui en te dom voor is, al je inkomsten spenderen aan iemand die alleen maar misbruik van je maakt, je laten manipuleren en intimideren, werken en er weinig tot niets aan over houden omdat je alléén voor alle kosten op draait. En hij leeft weer als een koning met haar als zijn dienstmeid. Ik gun het haar maar ik hoop dat hij ooit nog zijn lesje leert en op straat komt te staan met helemaal niets. Nee, vergeven doe ik niet, nog steeds niet.

Binnenkort ga ik met een vriendin genieten van een weekje vakantie. Dik verdiend vind ik zelf. Ik kijk er naar uit en hoop dat het alle vakanties die ik ooit met nex gehad heb overtreft. Maar dat kan niet anders want ik hoef deze vakantie niet op mijn tenen te lopen, ik kan voluit genieten.
Na bijna 5 jaar ben ik wie ik wil zijn, mezelf, zoals ik vroeger was, 35 jaar geleden. 
Ik leef, ik geniet, ik ben volmaakt gelukkig!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist