Trots

Je machtsspelletjes zijn over. Je hebt geen macht meer over mij. Tijd voor je volgende slachtoffer.


Er is weer zo veel gebeurd!
Ik ben nog steeds zo blij dat ik mijn baan bij mijn vorige werkgever heb opgezegd. Ik snap nu, achteraf niet dat ik het zo lang volgehouden heb daar. Ik heb nog steeds een superleuke baan met de leukste en liefste collega´s. Ik geniet er nog iedere dag van, ik vind het nog steeds heerlijk om te kunnen en mogen gaan werken. De waardering die ik daar krijg heeft me zo goed gedaan. Niet meer het onzekere gevoel dat ik niks goed kan doen is zo goed voor mijn zelfvertrouwen. Ik ben zo gegroeid in alles. Dat is niet iets wat ik alleen zelf vind maar wat ik ook regelmatig te horen krijg van collega´s en leidinggevenden waardoor ik nog meer ga groeien. Ik ben geen pleaser meer. O, ik doe {bijna] alles voor iedereen hoor maar niet meer ten koste van mezelf. Ik durf mijn mening te uiten, ik durf tegen anderen in te gaan, ik durf anderen op hun fouten te wijzen. Nee, ik ben zeker niet meer wie ik lange tijd was.
 
Mijn lieve ex schoonmoeder is inmiddels overleden, een groot gemis voor iedereen om haar heen. Nex was niet welkom op haar crematie maar werd wel verwittigd over haar overlijden. 

Ik heb een autootje gekocht! 15 jaar oud maar het rijdt goed en is helemaal in orde. Voor sommigen een simpel iets maar voor mij een mijlpaal. Nu maar rustig aan gaan sparen voor een nieuwere maar voorlopig doe ik het hier mee. Het is voor mij geen noodzaak maar een luxe om een auto te hebben en na alle jaren van armoede en ellende ben ik hier super trots op.

Ik sta weer  voor een promotie op mijn werk en iedere dag weer voel ik me zo blij en gelukkig. De afgelopen jaren zijn zwaar geweest maar hebben me ook zo veel goeds gebracht. Na 30 jaar ellende waarvan ik niet wist hoe ik er uit moest komen ben ik nu eindelijk, voor mijn gevoel, op mijn plek.

En ja, ik durf het best te zeggen: Ik mag trots zijn op mezelf, ik BEN trots op mezelf!

Vergeven doe ik mijn ex en zijn del nooit maar ik weet inmiddels wel dat het bij hen niet van een leien dakje gaat en veroordeel me maar, het maakt me niet uit, ik geniet er van.
Mensen roepen vaak: "dat gun je je ergste vijand niet", nou ik wel hoor. En dat durf ik ook keihard te zeggen, geen medelijden!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Einde verhaal.

En ja hoor!!!

Eigenschappen narcist